طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر

طرز تهیه لیدی فینگر ایتالیایی بیسکویت لیدی فینگر ایرانی دیجی کالا قیمت بیسکویت لیدی فینگر ایرانی طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر ایران کوک طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر تصویری بیسکویت لیدی فینگر از کجا بخرم طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر بدون فر طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر شف طیبه

بیسکویت لیدی فینگر یکی از انواع بیسکوئیت های بین المللی است که معمولا برای تهیه دسر استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت لیدی فینگر
آرد قنادی۶ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر تارتار¼ قاشق چایخوری
پودر قندبه مقدار کافی

طرز تهیه بیسکویت لیدی فینگر

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت لیدی فینگر خوشمزه ابتدا درون یک کاسه مناسب آرد قنادی را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم  و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه ۲ کاسه جداگانه انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا زرده تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را از هم جدا می کنیم و درون کاسه ها می ریزیم. در ادامه درون کاسه حاوی سفیده تخم پودر تارتار را اضافه می کنیم تا علاوه بر فرم گیری بهتر سفیده تخم مرغ شده و از آب انداختن آن نیز جلوگیری کند.

مرحله سوم

در این مرحله یک قاشق غذاخوری از شکر را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی هم می زنیم و زمانی که سفیده تخم مرغ کف کرد، شکر را به تدریج قاشق قاشق از کناره های کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

به هم زدن سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم تا فرم بگیرد. در ادامه کاسه حاوی سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار می دهیم، سپس درون کاسه حاوی زرده تخم مرغ وانیل را اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله پنجم

در هنگام هم زدن مخلوط زرده تخم مرغ گاهی دور گیری می کنیم تا به صورت یکدست مخلوط شود. در ادامه زمانی که مخلوط زرده تخم مرغ سفید و کشدار شد، هم زدن را متوقف می کنیم، سپس سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را به همراه مخلوط آرد در ۲ مرحله به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. توجه داشته باشید حتما دورانی هم زده شود تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه قالب سیلیکونی مخصوص لیدی فینگر را روی سینی فر قرار  می دهیم و با مقداری روغن آنرا چرب می کنیم، سپس مایه بیسکوییت را درون قیف ماسوره ای می ریزیم.

مرحله هشتم

سپس با ماسوره ساده مایه بیسکوییت را درون قالب پایپ می کنیم. در ادامه مقداری پودر قند درون الک می ریزیم و روی مایه بیسکوییت ها الک می کنیم، سپس درون فر قرار داده و اجازه می دهیم بیسکوییت ها به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا پخته شوند.

مرحله نهم

زمانی که روی بیسکوییت ها طلایی شد، فر را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم بیسکوییت ها به مدت ۵ دقیقه درون فر با در نیمه باز بمانند. در ادامه سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم بیسکوییت ها کاملا خنک شود، سپس به آرامی از قالب جدا می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت بیسکوییت ها را روی توری قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند. در ادامه درون یک ظرف درب دار قرار می دهیم و بین بیسکوییت ها را کاغذ روغنی یا نایلون فریزر قرار می دهیم، سپس درب ظرف را می بندیم و در کابینت می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 10 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.