طرز تهیه لول کباب

طرز تهیه لول کباب تهرانی لول کباب تهران قدیم طرز تهیه لوله کباب مرغ طرز تهیه لوله کباب گرجستان

لول کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لول کباب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبهاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
نمک و سماقاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
لیمو ترش۱ عدد
پیاز و جعفریبه مقدار کافی

طرز تهیه لول کباب

مرحله اول

برای تهیه لول کباب خوشمزه در ابتدای کار گوشت چرخ کرده را به همراه زعفران دم کرده، فلفل قرمز، فلفل سیاه، زردچوبه، نمک و سماق درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز رنده شده را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود و به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مواد گوشتی به اندازه یک نارنگی جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد گوشتی را به صورت لوله فرم داده و کنار می گذاریم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. حالا لول کباب ها را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پیاز جعفری را به همراه مقداری نمک و آب لیمو ترش تازه مخلوز کرده و کنار می گذاریم. حالا پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به صورت ریز خرد می کنیم، سپس لول کباب های سرخ شده را از تابه خارج کرده و آنها را می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها کاملا پخته و له شوند. حالا نان های لواش را به سس گوجه فرنگی آغشته کرده و یک لول کباب به همراه مقداری پیاز جعفری روی آن می گذاریم.

مرحله ششم

حالا مقداری از سس گوجه فرنگی روی نان ریخته و نان را قاضی می کنیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه لول کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه ترشی شور و دوغ سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.