طرز تهیه کباب لقمه

طرز تهیه کباب لقمه در ماهیتابه طرز تهیه کباب لقمه خانگی با مرغ طرز تهیه کباب لقمه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کباب لقمه با نان لواش طرز تهیه کباب لقمه خانگی با سویا طرز تهیه کباب لقمه ترکیه طرز تهیه کباب لقمه شام شام

کباب لقمه از غذاهای بسیار محبوب در خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب لقمه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
جعفری خشک۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پودر سیربه مقدار کافی
فلفل سبز تند۱ عدد
پوره گوجه فرنگی۵ تا ۶ عدد متوسط

طرز تهیه کباب لقمه

مرحله اول

برای تهیه کباب لقمه خوشمزه در ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه جعفری خشک را به همراه آرد به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک را به همراه زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب شده و کاملا منسجم و چسبناک شوند.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه حاوی گوشت چرخ کرده را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها به خورد هم بروند و مایه کباب سفت و منسجم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان سس کباب لقمه را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب اضافی پوره گوجه فرنگی کشیده شود. در ادامه فلفل سبز را می شوییم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فلفل سبز را به همراه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس اجازه می دهیم سس روغن بیندازد.

مرحله هشتم

حالا گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از گوشت چرخ کرده بر می داریم و در دست به شکل دوک فرم می کنیم. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس کباب ها را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم تا مغز پخت شوند. در ادامه زمانی که سس گوجه فرنگی به روغن افتاد، درون ظرف مورد نظرمان نان قرار می دهیم.

مرحله دهم

در نهایت مقداری از سس گوجه فرنگی روی نان می مالیم و کباب های سرخ شده را روی سس قرار می دهیم، سپس مقداری پیاز جعفری و ترشی در کنار کباب ها اضافه کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.