طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای

فیلم طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای مجلسی طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای با سیخ چوبی طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای ساده طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای مرغ طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای آپارات طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای با گوشت گوساله

کباب کوبیده تابه ای یکی از انواعی رسپی های پخت کباب کوبیده است که معمولا برای کسانی که امکان از منقل زغال را ندارند مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۱ حبه
پودر سوخاری۱ قاشق غذاخوری
جعفری۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ تا ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب کوبیده تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده تابه ای خوشمزه ابتدای کار گوشت را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و ۲ مرتبه درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز کاملا خارج شود. در ادامه پیاز رنده شده را درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس درون کاسه حاوی مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه پودر سوخاری را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مخلوط گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست خوب ورز می دهیم، سپس روی آن را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند و گوشت طعم دار شود.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس کف تابه رژیمی را با مقداری روغن یا کره چرب می کنیم. در ادامه مواد گوشتی را درون تابه قرار می دهیم، سپس با دست آن را درون تابه باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله با کفگیر سطح و اطراف کباب را کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس به اندازه های دلخواه برش می زنیم و کباب ها را از هم فاصله می دهیم. در ادامه درب تابه را می بندیم، سپس تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کباب ها کاملا سرخ شوند. زمانی که یک طرف کباب ها کاملا سرخ شد، آن ها را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر کباب ها کاملا سرخ شود. در ادامه گوجه فرنگی را می شوییم.

مرحله نهم

در نهایت گوجه فرنگی را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم، سپس درون تابه قرار می دهیم تا مغز پخت و سرخ شود. در ادامه زمانی که کباب ها کاملا سرخ و مغز پخت شدند از تابه خارج می کنیم، سپس به همراه پلو و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 3 بهمن 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.