طرز تهیه کباب تابه ای لقمه ای

طرز تهیه کباب تابه ای لقمه ای , دستور پخت کباب تابه ای لقمه ای

کباب تابه ای لقمه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای لقمه ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
آب جوش۲ لیوان
گوجه فرنگی۴ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک، سماق و زردچوبههر کدام ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پولبیبر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کباب تابه ای لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب تابه ای لقمه ای خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده، سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده، سپس ورز می دهیم تا مواد کاملا مخلوط و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و گوشت را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از اتمام استراحت مایه گوشت چرخ کرده، کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس از مایه گوشت به اندازه یک گردو کوچک برداشته و در دست گرد می کنیم. حالا به همین ترتیب گوشت ها را قلقلی می کنیم تا مایه گوشت تمام شود.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت های قلقلی را درون تابه ریخته و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و طلایی شوند، سپس اجازه می دهیم کاملا مغز پخت شوند.

مرحله پنجم

در این حین سس کباب را آماده می کنیم، برای این منظور گوجه فرنگی ها را شسته و پوستشان را جدا می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت ریز رنده می کنیم تا پوره شوند، سپس به همراه مقداری روغن مایع درون یک تابه جداگانه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و تفت می دهیم تا پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. در ادامه نمک را به همراه زعفران دم کرده، سماق و پولبیبر به تابه حاوی پوره گوجه فرنگی اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا طعم ادویه ها به خورد پوره بروند.

مرحله هفتم

زمانی که پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شد و روغن انداخت، آب جوش را به تابه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم سس بجوشد تا غلیظ شود. پس از اینکه سس غلیظ شد، کباب های قلقلی را درون تابه حاوی سس ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کباب تابه ای به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت بر می داریم و کباب تابه ای را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.