طرز تهیه املت شاک شوکا

طرز تهیه املت شاک شوکا , دستور پخت املت شاک شوکا

املت شاک شوکا یکی از انواع املت های خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن به کشور تونس تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت شاک شوکا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
تخم مرغ۳ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
سیر۲ حبه
پودر پاپریکا و زیرهاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
پودر فلفل تند۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی

طرز تهیه املت شاک شوکا

مرحله اول

برای تهیه املت شاک شوکا خوشمزه در ابتدای کار پیاز و سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن زیتون به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود. در ادامه سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر آن آزاد شود.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ای قرمز را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. حالا گوجه فرنگی را به صورت ریز رنده کرده تا پوره شود و پس از آن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پودر پاپریکا را به همراه زیره، فلفل قرمز تند و مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و به روغن بیفتد. زمانی که گوجه فرنگی سرخ شد، چند سوراخ روی آن ایجاد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تخم مرغ ها را روی سوراخ های ایجاد شده شسته و اجازه می دهیم کاملا پخته شوند. زمانی که تخم مرغ ها پخته شدند، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و به همراه گشنیز یا جعفری سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.