طرز تهیه کباب چوبی مرغ

طرز تهیه کباب چوبی مرغ

کباب چوبی مرغ یکی از انواع کباب های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب چوبی مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ترکیب سینه و ران مرغ۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۱ حبه
فلفل دلمه ای قرمز½ فلفل دلمه ای
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر پیازبه مقدار کافی
پودر سیر، سماق و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب چوبی مرغ

مرحله اول

برای تهیه کباب چوبی مرغ خوشمزه در ابتدای کار ترکیب سینه و ران مرغ را به همراه پیاز، سیر، فلفل دلمه ای قرمز و جعفری درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مواد کاملا میکس و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا پودر سوخاری را به همراه زعفران دم کرده و مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر پیاز، پودر سیر، سماق و زردچوبه به غذاساز اضافه کرده و مجددا چند پالس می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و تلفیق شوند.

مرحله سوم

در ادامه مایه کباب را درون یک کاسه مناسب ریخته و روی آنرا با سلفون می‌ پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان به اندازه یک پرتقال از مایه کباب جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کباب را به سیخ چوبی می کشیم و کاملا فیکس می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. حالا کباب چوبی های مرغ را درون تابه می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه اجازه می دهیم یک طرف کباب ها کاملا سرخ شده، سپس بر می گردانیم و درب تابه را می بندیم تا کباب ها مغز پخت شوند.در نهایت کباب ها را کاملا سرخ کرده و با مخلوط کره و زعفران رومال می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.