طرز تهیه مربای گلابی

طرز تهیه مربای گلابی سفت طرز تهیه مربای گلابی خرد شده طرز تهیه مربای گلابی با پوست فیلم طرز تهیه مربای گلابی طرز تهیه مربای گلابی کال طرز تهیه مربای گلابی جنگلی طرز تهیه مربای گلابی زمستانی طرز تهیه مربای گلابی در آپارات

مربای گلابی یکی از انواع مرباهای خوشمزه و بین المللی است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گلابی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای گلابی
شکر۴۰۰ گرم
گلابی۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آب۱٫۵ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه مربای گلابی

مرحله اول

برای تهیه مربای گلابی خوشمزه در ابتدای کار گلابی ها را شسته، سپس پوست و هسته آنها را جدا می کنیم. در ادامه گلابی ها را به صورت دلخواه خرد کرده و به همراه مقداری آب لیمو درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم گلابی ها مدتی درون آب بمانند تا از سیاه شدن گلابی ها جلوگیری شود. در ادامه آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا ذرات شکر به طور کامل حل شوند.

مرحله سوم

زمانی که ذرات شکر کاملا حل شدند اجازه می دهیم شربت به مدت ۵ دقیقه بجوشد، سپس گلابی ها را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم گلابی با حرارت ملایم کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید بسته به سفت و نرم بودن گلابی زمان پخت تغییر می کند. زمانی که گلابی ها کاملا پخته و نرم شدند، آب لیمو ترش را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم و پس از چند جوش از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود، سپس درون ظرف شیشه ای درب دار ریخته و درون یخچال نگهداری می کنیم. در صورت نیاز می توانید مربا را درون ظرف های پلاستیکی ریخته و به مدت طولانی درون فریزر نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.