طرز تهیه بیسکویت کنجدی

طرز تهیه بیسکویت کنجدی فرخنده خانگی

بیسکویت کنجدی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت کنجدی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت کنجدی
تخم مرغ۱ عدد
شکر دانه ریز۵۰ گرم
روغن مایع۴۰ گرم
آرد سفید۱۶۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه بیسکویت کنجدی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت کنجدی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل، شکر دانه ریز و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر تقریبا حل شوند، سپس ۱ قاشق غذاخوری کنجد به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا کنجد درون مایه پخش شود.

مرحله سوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر به دست آمده را بین دو کیسه فریزر گذاشته و با کمک ورنه آنرا به ضخامت ۳ تا ۴ میلی متر باز می کنیم. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را با کاتر دلخواه قالب زده و درون سینی می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته تا بیسکویت ها به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم بیسکویت ها خنک شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.