طرز تهیه محلبی ساده

طرز تهیه محلبی ساده بدون خامه طرز تهیه محلبی با بیسکویت طرز تهیه محلبی ساده بدون نشاسته طرز تهیه محلبی ساده برای دو نفر طرز تهیه محلبی با نشاسته ذرت طرز تهیه محلبی برای روی کیک طرز تهیه محلبی وانیلی طرز تهیه محلبی ترکیه

محلبی ساده یکی از انواع دسرهای خوشمزه و رایج کشورهای عربی است که با رسپی و طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه محلبی ساده در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم محلبی ساده
آرد قنادی۲ قاشق غذاخوری
پودر نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری سرخالی
گلاب۳ قاشق غذاخوری
کره۴۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه محلبی ساده

مرحله اول

برای تهیه محلبی ساده خوشمزه در ابتدای کار آرد قنادی را به همراه نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب الک می کنیم، سپس شکر را به همراه شیر به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه دسر به غلظت فرنی برسد، سپس گلاب را به همراه کره به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کره به خوبی ذوب شود.

مرحله سوم

حالا قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و مایه محلبی را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم، سپس به یکی از قسمت ها مقداری زعفران دم کرده غلیظ اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه محلبی زعفرانی شود.

مرحله چهارم

در نهایت محلبی ها را درون لیوان های سرومان می ریزیم و به دلخواه با خلال پسته، خلال بادام و گل محمدی تزیین می کنیم، سپس به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.