طرز تهیه گوزلمه پنیری

طرز تهیه گوزلمه پنیری , دستور پخت گوزلمه پنیری

گوزلمه پنیری یکی از انواع نان های خوشمزه و محبوب ترکیه ای است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوزلمه پنیری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم گوزلمه پنیری
شیر ولرم۱٫۵ لیوان
خمیر مایه½ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق مرباخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
آرد۴ لیوان
مواد لازم میانی
 کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۵ قاشق غذاخوری
فلفل چیلی (اختیاری)½ فلفل چیلی
پنیر سفیدبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
جعفریبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
زرده ی تخم مرغ۱ عدد
ماست۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه گوزلمه پنیری

مرحله اول

برای تهیه گوزلمه پنیری خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه شکر و آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا فعال شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان نمک را به کاسه اضافه کرده، سپس آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. حالا روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و در دمای محیط می گذاریم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را روی سطح آرد پاشی شده می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه خمیرها را با وردنه روی سطح به صورت نازک باز می کنیم، سپس از مخلوط روغن و کره ذوب شده روی آنها ریخته و کاملا رومال می کنیم. حالا یک خمیر را به صورت مربع کوچک تا زده و وسط خمیر پهن شده می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه خمیر را مجددا تا می زنیم تا خمیر میانی پنهان شود، سپس دو چانه باقی مانده را به همین شکل جمع می کنیم. حالا روی خمیرها را با یک پارچه تمیز پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال استراحت کنند.

مرحله ششم

در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور مقداری پنیر سفید را به همراه جعفری و فلفل چیلی به صورت ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پنیر پیتزا را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت خمیر، نها را از یخچال خارج کرده و به صورت گرد باز می کنیم، سپس یک طرف خمیر از مواد میانی ریخته و با طرف دیگر روی مواد میانی را می پوشانیم. حالا لبه های خمیر را با انگشت فیکس می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه سینی فر را با مقداری روغن چرب کرده و خمیرها را درون آن می گذاریم، سپس روی آنها را با مخلوط زرده تخم مرغ و ماست رومال کرده و اجازه می دهیم مجددا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کرده تا کمی پف کنند.

مرحله نهم

در این فاصله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن میک نیم تا کاملا گرم شود و پس از اتمام استراحت سوم خمیر، سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله دهم

در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی نان ها کاملا طلایی و خوشرنگ شوند. در نهایت سینی را از فر خارج کرده و روی نان را با یک پارچه می پوشانیم تا در معرض هوا خشک نشود، سپس برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.