طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون , دستور پخت دونر کباب بوقلمون

دونر کباب بوقلمون یکی از انواع کباب های خوشمزه است که با روش های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونر کباب بوقلمون در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
گوشت بوقلمون۲ کیلوگرم
پیاز۱ عدد
روغن زیتون۱ لیوان چایخوری
ماست۱ لیوان چایخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز۲٫۵ قاشق مرباخوری
نمک۲٫۵ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه دونر کباب بوقلمون خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به همراه ماست، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، پودر فلفل قرمز، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا سفت و کاملا یکدست شود. در ادامه گوشت بوقلمون را به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی ماساژ می دهیم تا سس به خورد گوشت بوقلمون برود.

مرحله سوم

در ادامه روی کاسه را می پوشانیم، سپس به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا گوشت بوقلمون مزه دار شود. پس از گذشت این زمان روی سطح کار دو لایه سلفون گذاشته و گوشت های بوقلمون را روی آن می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله سلفون را به صورت شکلات پیچ محکم اطراف گوشت می پیچانیم تا از ورود هوا جلوگیری کنیم. در ادامه گوشت بوقلمون را به مدت ۱ شب درون فریزر قرار می دهیم تا گوشت بوقلمون کاملا منجمد و سفت شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سلفون را از اطراف گوشت جدا کرده، سپس با یک چاقوی تیز گوشت بوقلمون را به صورت نازک برش می زنیم. حالا یک تابه نچسب روی حرارت متوسط گذاشته و کره را به آن می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه دونر کباب ها را به همراه مقداری نمک و پودر آویشن به تابه اضافه کرده و به مدت ۱ تا ۲ دقیقه تفت می دهیم، سپس به دلخواه با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز جعفری و سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.