طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو

طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو , دستور پخت سالاد مرغ و آووکادو

سالاد مرغ و آووکادو یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوجه گیلاسی۲۰ عدد
کنسرو ذرت۶ قاشق غذاخوری
پیاز قرمز۱ عدد
پیازچه۲ شاخه
خیار۱ عدد کوچک
آووکادو۱ عدد بزرگ
کاهوبه مقدار کافی
مواد لازم سس
گشنیز تازه۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق مرباخوری
آب یک لیموبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم مرینیت مرغ
سینه مرغ۴۰۰ گرم
پودر فلفل قرمز۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
ادویه کاری¼ قاشق چایخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد مرغ و آووکادو

مرحله اول

برای تهیه سالاد مرغ و آووکادو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. حالا سینه مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا پودر فلفل قرمز را به همراه فلفل سیاه، ادویه کاری، روغن زیتون و مقداری نمک درون کاسه ریخته و به خوبی ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به سینه مرغ آغشته شوند، سپس سینی فر را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سینی را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و گریل شود. در این فاصله به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور عسل را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا آب لیمو ترش تازه را به همراه روغن زیتون، گشنیز خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس ترکیب و یکدست شود. در ادامه کاهو را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز قرمز را به همراه خیار، پیازچه و آووکادو به صورت نگینی خرد کرده و به همراه ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس گوجه گیلاسی را خرد کرده و به همراه نصف مقدار سس به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. حالا کاهو را به همراه مابقی مقدار سس درون یک کاسه جداگانه ریخته و ترکیب می کنیم، سپس کاهو را درون یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط سبزیجات خرد شده را به صورت پخش روی کاهو ریخته و سینه مرغ پخته شده را از فر خارج می کنیم. حالا سینه مرغ را به اندازه های دلخواه خرد کرده و روی سالاد می گذاریم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.