طرز تهیه رولت خرما

طرز تهیه رولت خرما رنگینک طرز تهیه رولت خرما با کنجد طرز تهیه رولت خرما با گردو طرز تهیه رولت خرما و بیسکویت طرز تهیه رولت خرما با آرد نخودچی طرز تهیه رولت خرما با ارده طرز تهیه رولت خرمایی بدون فر طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور

رولت خرما یکی از انواع رولت های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت خرما در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم رولت خرما
خرما۱ کیلوگرم
کره۲۵ گرم
پودر پسته¼ پیمانه
خلال بادام¼ پیمانه
کورن فلس پودر شده¼ پیمانه
مواد لازم لایه دوم
بیسکویت پتی بور۲ بسته
کره۵۰ گرم
شیر عسلی۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
مواد لازم سس رولت
کره بادام زمینیقاشق غذاخوری
اردهقاشق غذاخوری
خامه قنادی۱ پیمانه

طرز تهیه رولت خرما

مرحله اول

برای تهیه رولت خرما خوشمزه در ابتدای کار هسته خرماها را جدا کرده و به همراه پودر پسته، خلال بادام و کورن فلکس پودر شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه کره ذوب شده را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود، سپس خمیر به دست آمده را روی کاغذ روغنی گذاشته و به صورت مربع روی سطح آن پهن می کنیم.

مرحله سوم

حالا به سراغ درست کردن ردیف دوم رولت می رویم، برای این منظور بیسکویت پتی بور را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شود، سپس کره ذوب شده را به همراه شیر عسلی به غذاساز اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه خامه را به همراه پودر دارچین، پودر هل و زنجبیل به غذاساز اضافه کرده و چند پالس می زنیم تا مواد ردیف دوم خمیری شکل شوند، سپس آنرا روی یک کاغذ روغنی جداگانه ریخته و به اندازه خمیر خرما باز می کنیم.

مرحله پنجم

حالا لایه دوم را روی خمیر خرما گذاشته و با دست کمی فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند، سپس با کمک کاغذ روغنی رول کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا رولت کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در این فاصله به سراغ درست کردن سس رولت می رویم، برای این منظور کره بادام زمینی را به همراه ارده و خامه قنادی درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا سس یکدست شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه رولت را از فریزر خارج کرده و به اندازه های دلخواه برش می زنیم، سپس با مغزیجات دلخواه تزیین کرده و سس را به صورت پخش روی آن می ریزیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.