طرز تهیه کرم باواریا

کرم باواریا چیست کرم باواریا رزا منتظمی طرز تهیه باواریای موز طرز تهیه کرم باواریا توت فرنگی کرم باواریا نی نی سایت کرم باواریا شف طیبه طرز تهیه دسر باواریا نسکافه ای کرم باواریا دو رنگ

کرم باواریا یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مدرن است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کرم باواریا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای کرم باواریا
شیر۳ لیوان
زرده تخم مرغ۴ عدد
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب½ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۱ لیوان سرپر
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه فوری۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کرم باواریا

مرحله اول

برای تهیه کرم باواریا خوشمزه در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه ریخته و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا شفاف شود. حالا زرده های تخم مرغ را به همراه پودر شکر درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا وانیل را به قابلمه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ یکدست شود، سپس شیر را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا به هم زدن ادامه می دهیم تا بدون جوش آمدن شیر ذرات شکر کاملا حل شوند، سپس بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه ژلاتین را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم دمای مایه کرم کمی کاسته شود. در ادامه خامه صبحانه را درون یک کاسه ریخته و چند ملاقه از مایه به آن اضافه می کنیم، سپس به خوبی هم میزنیم تا دمای خامه صبحانه با مایه یکی شود.

مرحله پنجم

حالا خامه را به قابلمه اضافه کرده و با همزن به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود، سپس مایه کرم را به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه به یکی از قسمت های مایه کرم پودر نسکافه فوری را می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه پودر کاکائو را با دو قاشق مایه مخلوط کرده و به یکی از کاسه ها می افزاییم، سپس به خوبی هم می زنیم تا کرم شکلاتی و نسکافه ای شوند. حالا یکی از قسمت های مایه را به صورت ساده نگه می داریم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه سفید را درون قالب سیلیکونی ریخته و روی آنرا با لیسک کاملا صاف می کنیم، سپس به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال نگه می داریم تا کرم نیم بند شود. پس از گذشت این زمان کرم نسکافه ای را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه استراحت درون یخچال کرم شکلاتی را اضافه کرده و اجازه می دهیم کرم به مدت ۶ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان کرم را از قالب جدا کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.