طرز تهیه شیرینی لطیفه

طرز تهیه شیرینی لطیفه بدون فر طرز تهیه شیرینی لطیفه پفکی طرز تهیه خامه قنادی برای شیرینی لطیفه طرز تهیه شیرینی لطیفه با مایکروفر شیرینی لطیفه در قابلمه طرز تهیه شیرینی لطیفه گردویی طرز تهیه شیرینی لطیفه خانم گلاور طرز تهیه شیرینی لطیفه با نشاسته ذرت

شیرینی لطیفه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین مردمان ایران است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لطیفه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لطیفه
تخم مرغ۳ عدد
آرد قنادی۱۱۰ گرم
شکر دانه ریز۹۰ گرم
نشاسته ذرت۲۰ گرم
بیکینگ پودر⅓ قاشق چایخوری
عصاره وانیل¼ قاشق چایخوری
خامه قنادیبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی لطیفه

مرحله اول

برای تهیه شیرینی لطیفه به روش بازاری در ابتدای کار خامه قنادی را از فریزر خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می‌ دهیم تا بافت آن همانند بستنی آب شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سفیده های تخم مرغ را از زرده ها جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم، سپس سفیده های تخم مرغ را به مدت ۲ دقیقه با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا کف کنند.

مرحله سوم

در ادامه شکر را کم کم به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا سفیده های تخم مرغ پف کرده و فرم بگیرند. حالا زرده های تخم مرغ را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا با زرده تخم مرغ آخر عصاره وانیل را اضافه کرده و کاسه را دورگیری می کنیم تا مواد به خوبی هم زده شوند. در ادامه آرد قنادی را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک فولد می کنیم تا بافت مایه شیرینی یکدست شود. حالا مایه را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ساده ریخته و کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا مایه شیرینی را درون سینی با فاصله از هم پایپ می کنیم، سپس مقداری پودر قند روی آنها الک کرده و سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بپزند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که شیرینی ها طلایی شدند، سینی را بلافاصله از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند. در ادامه خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه با دور تند هم می زنیم تا فرم بگیرد.

مرحله هشتم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده، سپس روی یک قسمت شیرینی ها خامه پایپ کرده و با قسمت دیگر آنرا می پوشانیم و مدت ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.