طرز تهیه رولت یلدایی

طرز تهیه رولت یلدایی , دستور پخت رولت هندوانه ای برای شب چله

رولت یلدایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت یلدایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دکور رولت
پودر شکر۲۰ گرم
آرد۲۰ گرم
سفیده تخم مرغ۲۰ گرم
کره نرم۲۰ گرم
رنگ خوراکی قرمز، سیاه و سبزبه مقدار کافی
مواد لازم رولت یلدایی
شیر۱۵۰ گرم
روغن مایع۴۵ گرم
شکر۴۵ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
آرد۱۲۰ گرم
سفیده تخم مرغ۴٫۵ عدد

طرز تهیه رولت یلدایی

مرحله اول

برای تهیه رولت یلدایی خوشمزه در ابتدای کار دکور رولت را آماده می‌ کنیم، برای این منظور کره نرم را به همراه پودر شکر، سفیده تخم مرغ و آرد درون یک کاسه مناسب ریخته و با قاشق مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا مایه به دست آمده را به سه قسمت نامساوی درون سه کاسه مناسب ریخته، سپس به قسمت بیشتر رنگ خوراکی قرمز را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه به کمترین مقدار مایه رنگ سیاه را می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله به قسمت باقی مانده رنگ سبز را اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا روی کاغذ طرح های هندوانه را به دلخواه کشیده و روی آنرا با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کاغذ روغنی را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا طرح‌ ها را روی کاغذ روغنی می کشیم و ۳ رنگ مایه را به صورت جداگانه درون قیف یکبار مصرف می ریزیم. در ادامه روی قسمت منحنی طرح هندوانه را مایه سبز رنگ پایپ کرده و دانه های هندوانه را با مایه سیاه می گذاریم.

مرحله پنجم

در ادامه قسمت باقی مانده هندوانه را با مایه قرمز پر می کنیم، سپس به آرامی با خلال دندان مرتب می کنیم. توجه داشته باشد خلال دندان را بیش از حد فشار ندهید تا مایه سیاه رنگ با مایه قرمز ترکیب نشود.

مرحله ششم

حالا کاغذ روغنی را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. در این مرحله به سراغ درست کردن مایه کیک می رویم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله شیر را به همراه روغن مایع، وانیل و نصف مقدار شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه آرد الک شده را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا سفیده های تخم مرغ را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا سفیده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا سفید شود، سپس شکر باقی مانده را کم کم به کاسه اضافه کرده به خوبی هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ فرم بگیرد و از کاسه جدا نشود.

مرحله نهم

در ادامه سفیده تخم مرغ را کم کم به کاسه حاوی مایه کیک اضافه کرده و با لیسک به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. حالا مقداری از مایه کیک را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم و طرح دکور را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه طرح دکور را درون سینی فر گذاشته، سپس اطراف طرح هندوانه را با مایه کیک پر می کنیم. حالا مابقی مایه کیک را روی آن ریخته و با پالت کاملا صاف و یکدست می کنیم و قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۲ دقیقه بپزد. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس اطراف کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا کاغذ روغنی را از رولت جدا کرده و روی یک پارچه تمیز قرار می دهیم، سپس با کمک آن رول کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود و فرم بگیرد. پس از گذشت این زمان رولت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله روی رولت را با خامه رنگی خامه کشی کرده و مجددا رول می کنیم، سپس به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. پس از گذشت این زمان رولت را به اندازه دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.