طرز تهیه کیک شیفون ساده

طرز تهیه کیک شیفون ساده برای خامه کشی طرز تهیه کیک شیفون ۳تخم مرغی طرز تهیه کیک شیفون در توستر طرز تهیه کیک شیفون ۴تخم مرغی طرز تهیه کیک شیفون با پف زیاد طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی برای خامه کشی طرز تهیه کیک شیفون ۲تخم مرغی

کیک شیفون ساده یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که برای خامه کشی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیفون ساده در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک شیفون ساده
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ و ¼ پیمانه
شکر۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع¼ پیمانه
شیر¼ پیمانه
عصاره وانیل⅓ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیفون ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک شیفون خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان روغن مایع را به همراه شیر به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم و کم‌ کم به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد را به کمک لیسک به صورت دورانی به یک جهت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و یک سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته تا کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه کاملا بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را با چاقو از قالب جدا کرده و روی توری بر می گردانیم. در نهایت کیک را برش زده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.