طرز تهیه کوکوی ذرت

طرز تهیه کوکو ذرت با سیب زمینی کوکو ذرت نی نی سایت کوکو ذرت و مرغ

کوکوی ذرت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی ذرت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۲ عدد
ذرت۲ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
آرد ذرت۱ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری¾ لیوان
سبزیجات خشک و تازه معطربه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی ذرت

مرحله اول

برای تهیه کوکوی ذرت خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می گذاریم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم درون آب جوش بمانند تا کاملا نرم و مغز پخت شوند.

مرحله دوم

حالا ذرت را به همراه سبزیجات معطر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس آرد نخودچی را به همراه آرد ذرت و پودر سوخاری به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه سیب زمینی های پخته شده را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس از مایه کوکو به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم و درون تابه به صورت مرتب می چینیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم دو طرف کوکوها کاملا سرخ و طلایی شوند، سپس از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن آنها جذب دستمال شود. در نهایت کوکوها را به همراه گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.