طرز تهیه کوکو ماکارونی

طرز تهیه کوکو ماکارونی ساده طرز تهیه کوکو ماکارونی با سوسیس طرز تهیه کوکو ماکارونی با مرغ در فر طرز تهیه کوکو ماکارونی بدون پنیر پیتزا طرز تهیه کوکو ماکارونی در آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کوکو ماکارونی با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کوکو ماکارونی پیتزایی طرز تهیه کوکو ماکارونی بدون فر

کوکوی ماکارونی از غذاهای جدید و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو ماکارونی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماکارونی فرمی۱ لیوان
قارچ½ لیوان
سوسیس۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
جعفری۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا½ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو ماکارونی

مرحله اول

برای تهیه کوکو ماکارونی خوشمزه ابتدا قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع می ریزیم و قارچ های ورقه ای را درون تابه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قارچ را با حرارت زیاد تفت می دهیم تا قارچ کاملا بپزد و آب اضافی اش کاملا تبخیر شود. در ادامه کاور سوسیس را جدا می کنیم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قارچ تفت خورده را به کاسه حاوی سوسیس اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم و دانه های آن را خارج می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به مخلوط قارچ و سوسیس اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا درون یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس مقداری نمک درون آن می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب به نقطه جوش رسید پاستا را درون آن می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا نرم و پخته شود، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پاستا را درون کاسه حاوی مخلوط قارچ و سوسیس می ریزیم.

مرحله ششم

حالا سبزی جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه جعفری خرد شده را درون مایه کوکو می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درون یک کاسه جداگانه تخم مرغ را اضافه می کنیم و با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس به کوکو اضافه می کنیم. در ادامه آرد را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به مایه کوکو اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پنیر پیتزا را درون مواد کوکو می ریزیم، سپس خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن داغ شود.

مرحله نهم

در این مرحله ابتدا مقداری از مایه کوکو ماکارونی را بر می داریم، سپس در دست فرم می دهیم و درون تابه قرار می دهیم، در صورتی که مایه کوکو از هم باز شد یک تخم مرغ دیگر مجددا درون مایه کوکو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت تمام مایه کوکو را درون تابه می ریزیم، سپس روی آن را صاف می کنیم و اجازه می دهیم کوکو کاملا سرخ شود. در ادامه کوکو را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کوکو نیز کاملا سرخ شود. در آخر کوکو را به همراه سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 17 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.