طرز تهیه کوکو عدس

طرز تهیه کوکوی عدس ساده طرز تهیه کوکو عدس خام طرز تهیه کوکو عدس با مرغ طرز تهیه کوکو عدس رژیمی طرز تهیه کوکو عدس با سویا طرز تهیه کوکوی عدس بدون سیب زمینی طرز تهیه کوکو عدس با گوشت چرخ کرده اموزش تصویری کوکو عدس

کوکوی عدس یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو عدس در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
عدس۲ پیمانه
سیب زمینی متوسط۳ عدد
پپاز متوسط۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو عدس

مرحله اول

برای تهیه کوکوی عدس خوشمزه ابتدای کار عدس را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس می شوییم تا گرد غبارش شسته شود. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم عدس درون آب جوش بماند تا کاملا بپزد و نرم شود. حالا سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم و تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه بپزد تا مغز آن کاملا نرم شود. در ادامه پس از گذشت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمانی که عدس کاملا نرم شد، آن را درون آبکش می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم آب اضافی عدس کاملا خارج شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه عدس را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله عدس را با گوشت کوب می کوبیم تا کاملا له و پوره شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و درون کاسه حاوی پوره عدس می ریزیم.

مرحله ششم

حالا پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و درون صافی می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش کاملا خارج شود. حالا پیاز را درون مخلوط عدس و سیب زمینی می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زردچوبه، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، آرد گندم و آرد سوخاری را درون مخلوط عدس و سیب زمینی می ریزیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در صورتی که مایه کوکو شل بود به آن کم کم پودر سوخاری اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مجددا مایه کوکو عدس را ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری از مایه کوکو بر می داریم و در دست فرم می دهیم و به آرامی درون تابه قرار می دهیم. تمام مایه کوکو را به همین صورت سرخ می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم یک طرف کوکوها کاملا سرخ شود.

مرحله دهم

در نهایت پس از این که یک طرف کوکوها کاملا سرخ شد آنها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگرشان نیز کاملا سرخ شود. در ادامه کوکو ها را درون ظرف مورد نظرمان می چنیم و به همراه گوجه فرنگی و خیار شور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.