طرز تهیه کوکو پیازچه

طرز تهیه کوکو پیازچه با سیب زمینی طرز تهیه کوکو پیازچه نی نی سایت طرز تهیه کوکو پیازچه با مرغ طرز تهیه کوکو پیازچه تصویری طرز تهیه کوکوی پیازچه و جعفری کالری کوکو پیازچه کوکوی هویج و پیازچه کوکو پیازچه با قارچ

کوکو پیازچه از غذاهای قدیمی و خوشمزه ایرانی است که در گذشته با پیازچه کوهی که دارای عطر و طعم بسیار خوبی است درست می شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو پیازچه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیازچه۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
جعفری۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو پیازچه

مرحله اول

برای تهیه کوکوی پیازچه خوشمزه و ساده ابتدای کار درون یک قابلمه مناسب سیب زمینی را اضافه می کنیم، سپس تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد آب اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شده و مغز آن نرم شود. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را با گوشت کوب یا رنده پوره می کنیم. در ادامه جعفری و پیازچه را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه جعفری و پیازچه را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا جعفری و پیازچه را به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پوره سیب زمینی را به جعفری و پیازچه اضافه می کنیم، سپس زعفران را به همراه آرد به مخلوط کوکو اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک، فلفل و زردچوبه را به مواد کوکو اضافه می کنیم، سپس خوب هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را اضافه می کنیم، سپس با چنگال مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که تخم مرغ از لختگی خارج شد آن را درون کاسه حاوی مایه کوکو اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم مایه کوکو به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن داغ شود.

مرحله هشتم

حالا مایه کوکو را درون تابه می ریزیم، سپس با قاشق آن را درون تابه پخش می کنیم. در ادامه درب تابه را می بندیم و اجازه با حرارت ملایم بپزد و یک ظرف آن سرخ شود. دقت کنید حرارت ملایم باشد تا کوکو مغز پخت شود.

مرحله نهم

در نهایت زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کوکو نیز سرخ شود. در آخر کوکو پیازچه را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به دلخواه تزئین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 16 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.