طرز تهیه کوکو تره فرنگی

طرز تهیه کوکو تره فرنگی با کنجد کوکو تره فرنگی با سیب زمینی کوکو تره فرنگی نی نی سایت کوکوی تره فرنگی و قارچ

کوکو تره فرنگی یکی از انواع غذاهای سالم و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو تره فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی متوسط۲ عدد
تره فرنگی۵۰۰ گرم
آرد۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۵ تا ۶ عدد
گردو⅓ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
سماق½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکو تره فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کوکو فرنگی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم و درون قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. تره فرنگی را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی آن را آب اضافه می کنیم تا خیس بخورد.

مرحله سوم

حالا ۳ بار تره فرنگی ها را آبکشی می کنیم و درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن ها به طور کامل خارج شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب تره فرنگی خرد شده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا پوست سیب زمینی جدا می کنیم و درون یک کاسه جداگانه قرار می دهیم، سپس به کمک گوشت کوب می کوبیم.

مرحله پنجم

حالا سیب زمینی له شده را به کاسه حاوی تره فرنگی اضافه می کنیم، سپس تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پودر سیر و سماق را به ترکیب تره فرنگی اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم و مغز آن را با چاقو خرد می کنیم، سپس به مخلوط تره فرنگی اضافه می کنیم. حالا آرد را کنترل شده به مخلوط تره فرنگی اضافه می کنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم و مایه را به صورت پخش درون تابه می ریزیم، سپس درب تابه را قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکو کاملا بپزد و سرخ شود.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کوکو نیز بپزد و کاملا سرخ شود. در آخر کوکو تره فرنگی را درون ظرف مناسب قرار می دهیم و به همراه گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 1 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.