طرز تهیه کلوچه دارچینی

طرز تهیه کلوچه دارچینی خانگی خوشمزه ساده با گردو بدون فر

کلوچه دارچینی از خوش عطرترین کلوچه های ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه دارچینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کلوچه دارچینی
آرد قنادی۳ لیوان
کره نرم۱۵۰ گرم
شکر۱ لیوان
آب۱ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر دارچین۲ قاشق چایخوری
شکلات چیپسی۱ لیوان
گردو خرد شده۱ لیوان

طرز تهیه کلوچه دارچینی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه دارچینی خوشمزه در ابتدای کار کره نرم شده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد پوک شود، سپس آب را اضافه کرده و کمی هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه وانیل و بکینگ پودر اضافه می کنیم و مواد را چند ثانیه دیگر مخلوط می کنیم. در ادامه شکلات چیپسی و گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شوند، هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و کم کم روی مواد الک می کنیم، سپس با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود که به دست نچسبد. ممکن است تمام آرد مصرف نشود، به همین دلیل باید آرد را به صورت کنترل شده اضافه کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا منسجم شود. پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه خمیر را درون سینی فر قرار داده و با دست آنرا کمی تخت می کنیم، تمام خمیر را به همین صورت آماده کرده و درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند. اگر بخواهیم بافت کلوچه ها خشک تر باشد، می توانیم چند دقیقه گریل را هم روشن کنیم. در نهایت کلوچه ها از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.