طرز تهیه کلوچه خرمایی

فیلم طرز تهیه کلوچه خرمایی طرز تهیه کلوچه خرمایی زاهدان طرز تهیه کلوچه خرمایی عراقی طرز تهیه کلوچه خرمایی زابلی طرز تهیه کلوچه خرمایی دزفول طرز تهیه کلوچه خرمایی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کلوچه خرمایی در مایکروویو طرز تهیه کلوچه خرمایی خانگی بدون فر

کلوچه خرمایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه خرمایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر کلوچه
کره نرم۲۰۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده (اختیاری)۱ قاشق مرباخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ پیمانه
مواد لازم برای فیلینگ خرما
خرما۳۰ عدد
پودر نارگیل۵ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کلوچه خرمایی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه خرمایی خوشمزه در ابتدای کار کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا نرم و با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه به سراغ درست کردن مواد فیلینگ خرمایی می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور پوست و هسته خرماها را جدا کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه خرماها را با پشت چنگال له می کنیم، سپس پودر دارچین را به همراه پودر نارگیل به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در صورتی که مواد فیلینگ شل بود مجددا مقداری پودر نارگیل به آن اضافه می کنیم. حالا مواد فیلینگ را درون کاسه پخش می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا چسبندگی آن از بین برود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان مواد فیلینگ خرمایی را از یخچال خارج کرده و بسته به سایز قالب مقداری از مواد فیلینگ برداشته و در دست گرد می کنیم. در ادامه مجددا فیلینگ های خرمایی را درون یخچال قرار می دهیم تا در دمای محیط شل نشوند.

مرحله پنجم

حالا خمیر کلوچه را آماده می کنیم، برای این منظور کره نرم شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون الک ریخته و درون کاسه الک می کنیم. در ادامه مخلوط کره را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم.

مرحله ششم

در ادامه بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود و زمانی که مخلوط کره حجیم و روشن شد، زرده تخم مرغ را به همراه وانیل و در صورت تمایل زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا مجددا مواد درون کاسه را به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم، سپس نشاسته ذرت را به کاسه می افزاییم و به هم زدن ادامه می دهیم تا یکدست شود. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و نصف مقدار آن را به کاسه می افزاییم.

مرحله هشتم

در ادامه مجددا مواد درون کاسه را با همزن برقی مخلوط می کنیم، سپس باقی مانده آرد را به تدریج و کنترل شده به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. حالا مقداری از خمیر کلوچه بر می داریم.

مرحله نهم

در ادامه خمیر را در دست گرد می کنیم، در صورتی که خمیر بدون ترک بود، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. حالا خمیر کلوچه را درون کیسه فریزر قرار داده و پهن می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان خمیر کلوچه را از یخچال خارج کرده و خمیر را به گلوله های بزرگ تر از مواد فیلینگ گرد می کنیم. در ادامه وسط خمیر کلوچه را باز کرده و یکی از مواد فیلینگ گرد شده درون خمیر کلوچه قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در ادامه خمیر کلوچه را مجددا گرد می کنیم تا مواد فیلینگ درون خمیر پنهان شود. حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس درون قالب مورد نظرمان را با مقداری آرد می پوشانیم تا هنگام قالب زدن خمیر به آن نچسبد.

مرحله دوازدهم

حالا خمیر کلوچه را درون قالب قرار داده و با دست فشار می دهیم تا کاملا درون قالب فیکس شود، سپس خمیر کلوچه را از قالب خارج می کنیم. در ادامه به همین ترتیب خمیرهای کلوچه را فرم می دهیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سیزدهم

در ادامه خمیرهای قالب زده شده را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا حالت خود را حفظ کنند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود.

مرحله چهاردهم

پس از استراحت خمیر درون یخچال، سینی را از یخچال خارج کرده و درون فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کلوچه ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

در ادامه بدون دست زدن به کلوچه ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس از سینی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت حفره میان کلوچه ها را با پودر پسته پر می کنیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.