طرز تهیه پوآچا پنیری

طرز تهیه پوآچا پنیری , دستور پخت پوآچا پنیری با جعفری ترکیه ای

پوآچا پنیری یکی از انواع نان های خوشمزه و معروف کشور ترکیه است که طعمی بسیار خوب برای میان وعده یا صبحانه دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوآچا پنیری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان پوآچا پنیری
کره نرم۱۲۵ گرم
روغن مایع۱ استکان چای (۸۰ گرم)
ماست۱ استکان چای (۸۰ گرم)
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفیدبه مقدار کافی
مواد داخل نان
پنیر سفید صبحانه۱۵۰ گرم
جعفری۱ دسته کوچک

طرز تهیه پوآچا پنیری

مرحله اول

برای تهیه نان پوآچا پنیری خوشمزه در ابتدای کار کره نرم شده را به همراه سفیده های تخم مرغ، روغن مایع و ماست درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس با همزن دستی مواد را کمی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله نمک را به همراه شکر و خمیر مایه فوری اضافه می کنیم، توجه داشته باشید که حتما باید از سالم بودن خمیر مایه مطمئن باشیم. در ادامه آرد را کم کم و به صورت کنترل شده روی مواد داخل کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

در حین الک کردن آرد، مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد جمع شود. پس از اینکه خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف کرده و خمیر را چند دقیقه ورز می دهیم تا صاف و یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را درون یک کاسه مناسب قرار داده و روی آنرا با سلفون می پوشانیم تا به مدت یک ساعت استراحت کند. پس از گذشت این زمان هوای اضافی خمیر را با دست می گیریم، سپس به اندازه تخم مرغ از خمیر بر می داریم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را چانه می کنیم، سپس وسط آنرا باز کرده و مقداری پنیر و جعفری در وسط آن قرار می دهیم.در ادامه خمیر را به صورت بیضی یا گرد جمع می کنیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را درون آن قرار می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام خمیر را به همین صورت آماده کردیم، روی خمیرها را با یک پلاستیک یا پارچه می پوشانیم تا ۱۵ دقیقه دیگر استراحت کنند. حالا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا در این فاصله به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان از زرده های تخم مرغ برای رومال خمیرها استفاده می کنیم، سپس مقداری جعفری خرد شده یا کنجد روی خمیرها می ریزیم و سینی را در فر قرار می دهیم. پس از اینکه روی نان ها به طلایی شد، آنها را از فر خارج می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.