طرز تهیه دسر کاراملی

طرز تهیه دسر کاراملی با بیسکویت طرز تهیه دسر کاراملی با شیر طرز تهیه دسر کاراملی ساده

دسر کاراملی یکی از انواع دسرهای خوشمزه جهان است که طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کاراملی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر کاراملی
پودر کرم کارامل۲ بسته
پودر ژله موزی۱ بسته
پودر نسکافه۱.۵ قاشق غذاخوری
شیر۳ لیوان
بیسکوییت پتی پوربه مقدار کافی

طرز تهیه دسر کاراملی

مرحله اول

برای تهیه دسر کاراملی خوشمزه در ابتدای کار پودر کارامل را به همراه پودر نسکافه و شیر درون یک قابلمه مناسب ریخته و هم می زنیم تا به خوبی پودر کرم کارامل و نسکافه درون شیر حل شود، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بجوشد.

مرحله دوم

پس از به جوش آمدن مایه درون قابلمه، آنرا از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم تا مقداری خنک شود، سپس آنرا درون قالب یا ظرف مورد نظرمان ریخته تا در دمای محیط رویه ببندد. حالا بیسکویت پتی پور را کمی خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم.

مرحله سوم

حالا بیسکویت پتی بور را به خوبی پودر می کنیم، سپس زمانی که کرم کارامل رویه بست، بیسکویت پودر شده را به صورت پخش و یکنواخت به آرامی روی آن ریخته و صاف می کنیم. در ادامه قالب را درون یخچال می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم دسر به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شده و خودش را بگیرد. در ادامه ژله موزی را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله حل شوند.

مرحله پنجم

در ادامه آب سرد را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم ژله هم دمای محیط شود. پس از گذشت ۱ ساعت ژله موزی را درون قالب دسر ریخته و مجددا قالب را به مدت ۴ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که دسر کاملا بست، قالب را از یخچال خارج کرده، سپس با نوک چاقو لبه های دسر را از قالب جدا می کنیم. در ادامه یک ظرف مناسب سرو انتخاب کرده و دسر را درون آن بر می گردانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سس کارامل را باز کرده و به صورت یکنواخت روی دسر می ریزیم و با قاشق مرطوب کاملا پخش می کنیم. در نهایت دسر کاراملی را به دلخواه با شکلات چیپسی یا اسلایس های میوه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.