طرز تهیه کوکی لیمویی

طرز تهیه کوکی لیمو , دستور پخت کوکی لیمویی

کوکی لیمویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طعم و عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی لیمو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای کوکی لیمو
کره۵۰ گرم
شکر۸۰ گرم
آب لیمو سنگی۱۵ گرم
زست لیمو۱ عدد لیمو ترش تازه + ۱ عدد لیمو سنگی
آرد۱۵۰ گرم
تخم مرغ۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای روی کوکی ها
پودر شکر۲ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوکی لیمویی

مرحله اول

برای تهیه کوکی لیمو خوشمزه ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا نرم شود. هنگامی که کره نرم شد، آنرا به همراه شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن هم می زنیم.

مرحله دوم

پس از گدشت ۵ دقیقه زمانی که مخلوط کره کرم رنگ شد، تخم مرغ و وانیل را به کاسه افزوده و هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم. حالا پوست لیمو ترش تازه را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا آب لیمو را با زست لیمو به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم، سپس آرد را به همراه جوش شیرین و بیکنیگ پودر چندین مرتبه از الک رد کرده و طی ۳ مرحله به کاسه می افزاییم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا خمیر کوکی جمع شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر درون کاسه جمع و منسجم شد، روی آنرا با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. توجه داشته باشید بافت این خمیر کمی چسبنده است با اضافه کردن آرد آنرا سنگین کنید.

مرحله پنجم

پس از اتمام زمان استراحت خمیر کوکی، فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم تا فر کاملا گرم شود، سپس کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر کوکی را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله از خمیر کوکی به اندازه یک گردو برداشته و کف دست به صورت گرد شکل می دهیم، سپس شکر و پودر شکر را درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. حالا خمیرهای کوکی را ابتدا درون پودر شکر به خوبی می غلطانیم.

مرحله هفتم

در ادامه توپک های کوکی را درون شکر می غلطانیم، سپس درون سینی فر با کمی فاصله قرار داده و روی آنها را با دست کمی تخت می کنیم و سینی را طبقه میانی فر به مدت ۱۲ دقیقه می گذاریم تا کوکی ها پخته و اطراف شان طلایی شود.

مرحله هشتم

پس از اتمام زمان پخت کوکی ها سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم خنک شوند. در نهایت کوکی های را از سینی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.