طرز تهیه کوکی هویج

طرز تهیه کوکی هویج رژیمی طرز تهیه کوکی با هویج کوکی هویج و جو دوسر

کوکی هویج یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی هویج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی هویج
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ پیمانه
کره⅔ پیمانه
هویج رنده شده½ پیمانه
عسل¼ پیمانه
آرد۲٫۵ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پینچ

طرز تهیه کوکی هویج

مرحله اول

برای تهیه کوکی هویج خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و نرم شود در ادامه شکر را به همراه کره، تخم مرغ و عسل درون کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور کند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه هویج رنده شده را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر، وانیل، نمک و پودر دارچین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که خمیری نرم و بسیار چسبنده حاصل شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس درون سینی فر را با کاغذ نسوز می پوشانیم. حالا با دست چرب از خمیر کوکی به اندازه یک نارنگی جدا کرده و به صورت دلخواه فرم می دهیم.

مرحله پنجم

حالا خمیرها با فاصله زیاد از هم درون سینی فر می چینیم و آنرا طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کوکی ها به مدت ۱۳ تا ۱۸ دقیقه بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید کوکی ها پس از پخت پهن می شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت کوکی ها را از کاغذ نسوز جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.