طرز تهیه کوکی براونی

طرز تهیه کوکی براونی

کوکی براونی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی براونی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی براونی
آرد۱۷۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۸۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
شکلات تلخ۲۰۰ گرم
کره۱۲۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی براونی

مرحله اول

برای تهیه کوکی براونی به روش کافی شاپی در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کره و شکلات تلخ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله کره و شکلات تلخ را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه مخلوط شکلات خنک شده را به کاسه اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک ۳ مرتبه الک کرده، سپس یکباره به کاسه اضافه می کنیم. حالا مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت خمیر کوکی کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر کوکی گلوله های ۲۰ گرمی جدا کرده و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. توجه داشته باشید کوکی ها پس از پخت پهن می شوند.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید کوکی ها پس از خروج از فر بافت بسیار نرم و مرطوبی دارند، توصیه می شود اجازه دهید رطوبت آنها در معرض هوا تبخیر شود. در نهایت کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان چیده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.