طرز تهیه کوکی شکری

طرز تهیه کوکی شکری , دستور پخت کوکی شکری

کوکی شکری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی شکری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی شکری
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
وانیل⅓ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آرد۲٫۵ پیمانه

طرز تهیه کوکی شکری

مرحله اول

برای تهیه کوکی شکری خوشمزه در ابتدای کار فر با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کاملا کرم رنگ شود. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیر درون کاسه جمع شد، آنرا با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و به اندازه یک گردو بزرگ از خمیر جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را در دست گرد کرده و درون شکر می غلطانیم تا سطح خمیر را کاملا پوشش بدهد. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس خمیرهای شکل داده شده را با حفظ فاصله درون سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم

دقت کنید کوکی ها در هنگام پخت پهن می شوند. در ادامه روی خمیرها را به دلخواه طرح می زنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم رطوبت باقی مانده آنها تبخیر شود. در نهایت کوکی های را از کاغذ روغنی جدا کرده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 31 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.