طرز تهیه کوکی گردویی

طرز تهیه کوکی گردویی بدون فر طرز تهیه کوکی گردویی با شکر قهوه ای طرز تهیه کوکی گردویی با پیمانه طرز تهیه کوکی گردویی لاهیجان طرز تهیه کوکی گردویی و کشمشی طرز تهیه کوکی گردویی و شکلاتی طرز تهیه کوکی گردویی بدون شکر قهوه ای

کوکی گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که بافت تردی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی گردویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی گردویی
آرد قنادی۲٫۵ لیوان
پودر قند¾ لیوان
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو½ لیوان
کشمش۱ لیوان
کره۵۰ گرم
روغن مایع¼ لیوان
شیر¼ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی گردویی

مرحله اول

برای تهیه کوکی گردویی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا کاملا نرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون آن الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره تا کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس با تخم مرغ آخر وانیل را اضافه می کنیم. در ادامه شیر را به کاسه اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نسبتا سفت به دست بیاید.

مرحله پنجم

حالا مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کشمش به کاسه می افزاییم، سپس مجددا خمیر را کمی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در همین حین فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از خمیر جدا کرده و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه به همین ترتیب کوکی ها را فرم می دهیم تا خمیر تمام شود.

مرحله هشتم

در نهایت سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس درون ظرف درب بسته نگهداری می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.