طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی برای 10 نفر طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی با نشاسته طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی بدون خامه طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی برای ۶ نفر پاناکوتا زعفرانی نی نی سایت

پاناکوتا زعفرانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مجلسی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای پاناکوتا زعفرانی
شیر۳ لیوان
شکر۱ لیوان سر خالی
خامه صبحانه۱ عدد
گلاب⅓ لیوان
زعفران غلیظ دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق سوپخوری
آب هم دمای محیط½ لیوان

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه پاناکوتا زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب هم دمای محیط درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم پودر ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند.

مرحله دوم

در ادامه کاسه را روی حرارت بخار کتری گذاشته و بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود. در ادامه شیر را به همراه شکر، گلاب و زعفران دم کرده غلیظ درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مخلوط شیر را با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند. توجه داشته باشید شیر به هیچ عنوان نجوشد در حد گرم شدن کفایت می کند. پس از حل شدن شکر، ژلاتین را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به خوبی هم می زنیم تا ژلاتین درون مخلوط شیر حل شود، سپس خامه را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. در ادامه خامه را به خوبی هم می زنیم تا روان و یکدست شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید خامه به هیچ عنوان نجوشد بلکه در حد هم دمای شیر شدن کفایت می کند. حالا خامه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا خامه درون شیر حل شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

در ادامه قالب مورد نظرمان را با مقدار کمی روغن مایع چرب کرده، سپس مایه پاناکوتا را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم دسر به مدت ۸ ساعت استراحت کند تا کاملا سفت شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و چندین ضربه به قالب وارد می کنیم. در ادامه دسر پاناکوتا زعفرانی را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با خلال پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.