طرز تهیه پوره سیب زمینی

طرز تهیه پوره سیب زمینی ساده طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز داغ و جعفری طرز تهیه پوره سیب زمینی برای نوزاد طرز تهیه پوره سیب زمینی روستایی طرز تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر طرز تهیه پوره سیب زمینی با نعناع طرز تهیه پوره سیب زمینی رزا منتظمی طرز تهیه پوره سیب زمینی با شوید

پوره سیب زمینی یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و بین المللی است که معمولا در کنار برخی از غذاها از جمله استیک سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد متوسط
کره۵۰ گرم
شیر پرچرب۱ لیوان
خامه۱ قاشق غذاخوری
جعفریبه مقدار کافی
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر و اورگانوبه مقدار کافی

طرز تهیه پوره سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پوره سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را تمیز می شوییم، سپس آنها را بدون جدا کردن پوست درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. در ادامه تا اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بگیرد به قابلمه آب می افزاییم.

مرحله دوم

به دلیل اینکه پوست سیب زمینی ها ترک نخورد، ۱ قاشق چایخوری نمک به  قابلمه اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۴۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا بپزند.

مرحله سوم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه زمانی که سیب زمینی ها به خوبی پخته و کاملا نرم شدند، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس آنها را از قابلمه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب زمینی ها را به صورت داغ با دندانه های درشت رنده، درون یک کاسه مناسب رنده می کنیم. حالا پوره سیب زمینی را درون یک تابه مناسب ریخته و کره را به آن اضافه می کنیم تا با حرارت سیب زمینی آب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به تابه اضافه می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مواد به خوبی ترکیب و یکدست شوند. در ادامه جعفری را می شوییم.

مرحله ششم

حالا جعفری را درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس آنرا روی تخته قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه شیر را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید حرارت تابه باید بسیار ملایم باشد تا مواد به خوبی به خورد پوره سیب زمینی رفته و مزه دار شود. در ادامه جعفری خرد شده را به تابه افزوده و مخلوط می کنیم تا عطر جعفری درون پوره آزاد شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری اورگانو یا آویشن به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا پوره سیب زمینی کاملا یکدست شود. حالا تابه را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم، سپس پوره سیب زمینی را درون قیف ماسوره ای ساده می ریزیم.

مرحله نهم

در نهایت پوره سیب زمینی خوشمزه را با سر ماسوره دلخواه درون ظرف مورد نظرمان پایپ می کنیم، سپس روی پوره سیب زمینی مقداری روغن زیتون ریخته و به دلخواه با جعفری خرد شده و فلفل قرمز تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 17 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.