طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر در قابلمه طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ترکیه ای طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با مرغ طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با سوسیس سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا بدون فر طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ساده طرز تهیه سیب زمینی شکم پر بدون فر طرز تهیه سیب زمینی شکم پر با پنیر پیتزا

سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای ساده بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی شکم پر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۴ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
هویج۴ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی شکم پر مجلسی در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد به آن آب اضافه می کنیم و مقداری نمک و زردچوبه درون قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه سیب زمینی را می شوییم، سپس درون یک قابلمه جداگانه قرار می دهیم و به اندازه کافی آب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت ۳۰ دقیقه درون آب جوش بماند تا نیم پز شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا درون سیب زمینی را با قاشق کمی تخلیه می کنیم و له می کنیم تا پوره شود. در ادامه سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیر را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه هویج را به همراه فلفل دلمه ای به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود.، سپس سینه مرغ را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پوره سیب زمینی را به مواد میانی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و پودر آویشن را به مواد میانی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شده و به طور کامل سرخ شوند.

مرحله نهم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه مواد میانی را از روی حرارت بر می داریم، سپس پشت سیب زمینی ها را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دهم

حالا مقداری از مواد میانی را درون سیب زمینی ها می ریزیم تا پر شوند، سپس روی آن ها را با پنیر پیتزا می پوشانیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و سیب زمینی ها را درون سینی قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سیب زمینی های شکم پر به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان در صورت نیاز گریل را روشن می کنیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت اجازه می دهیم پنیر پیتزا گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه سیب زمینی های شکم پر را از فر خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 11 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.