طرز تهیه قرابیه قهوه

طرز تهیه قرابیه قهوه , دستور پخت قرابیه قهوه خوشمزه

قرابیه قهوه یکی از انواع شیرینی های محبوب کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه قهوه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم قرابیه قهوه
آردحدود ۲ لیوان
کره۱۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۱ لیوان
نشاسته½ لیوان
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
پودر قهوه½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه قرابیه قهوه

مرحله اول

برای تهیه قرابیه قهوه خوشمزه در ابتدای کار پودر قهوه و آب جوش را درون یک ظرف کوچک با هم ترکیب می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پودر قند را به همراه کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه بافت مواد، پوک و سبک شد، تخم مرغ را به همراه پودر کاکائوی الک شده، نشاسته ذرت، وانیل و مخلوط آب و قهوه به کاسه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را سه مرتبه الک می کنیم، سپس به صورت کنترل به مواد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا خمیری نرم شکل بگیرد. زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بکینگ پودر را به کاسه حاوی خمیر اضافه کرده و به آرامی ورز می دهیم تا بکینگ پودر جذب خمیر شود. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه گردو از خمیر بر میداریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت شکل داده و درون سینی فر کنار هم می چینیم.

مرحله ششم

حالا سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم قرابیه ها از حرارت بیفتند و خنک شوند.

مرحله هفتم

در نهایت قرابیه ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. برای تزیین قرابیه ها می توانیم مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کرده و درون قیف بریزیم، سپس روی قرابیه ها به شکل دلخواه قیف بزنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.