طرز تهیه خورش قیمه بامیه

طرز تهیه خورش قیمه بامیه دونفره خورشت قیمه با بامیه طرز تهیه قیمه بامیه با مرغ طرز تهیه قیمه با گوشت بامیه

خورش قیمه بامیه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه بامیه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز۱ عدد
گوشت گوسفندی یا مرغ۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ تکه
لپه⅔ لیوان
آب جوش۲ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۲ عدد
بامیه۱ لیوان
نمک، زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه بامیه

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه بامیه خوشمزه در ابتدای کار لپه را می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. در ادامه اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا کاملا خیس بخورد، سپس لیمو عمانی را می شوییم.

مرحله دوم

لیمو عمانی ها را درون یک کاسه جداگانه ریخته و مقداری آب ولرم روی آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب گرم بمانند تا کاملا خیس خورده و تلخی آنها به طور کامل از بین برود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، گوشت گوسفندی یا مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم، سپس گوشت را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کاملا سرخ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت به خوبی سرخ شد، لپه را آبکشی کرده و به قابلمه می افزاییم، سپس به مدت ۲ الی ۳ دقیقه تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را افزوده و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم خامی آن کاملا گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله چوب دارچین را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم. در ادامه آب جوش را افزوده و اجازه می دهیم خورش روی حرارت زیاد به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

هنگامی که خورش به جوش آمد، حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت بپزد. پس از گذشت این زمان زعفران دم کرده را به همراه لیمو عمانی به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم خورش به مدت ۱ ساعت دیگر بپزد.

مرحله هشتم

در این مرحله بامیه ها را شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن می افزاییم. پس از اینکه روغن داغ شد، بامیه ها را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت ۱ ساعت از پخت خورش، بامیه را از تابه خارج کرده و به قابلمه می افزاییم و اجازه می دهیم بامیه ها کاملا پخته و به خورش لعاب بدهند. پس از اینکه خورش به روغن افتاد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم

در آخر چوب دارچین را از قابلمه خارج کرده و خورش قیمه بامیه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش را با مقداری سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و به همراه پلوی زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.