طرز تهیه قلیه مرغ

فیلم طرز تهیه قلیه مرغ طرز تهیه قلیه بادمجان قلیه مرغ با رب انار طرز تهیه قلیه بامیه با مرغ طرز تهیه قلیه مرغ شمالی قلیه مرغ گیلانی قلیه مرغ نی نی سایت انواع خورش قلیه مرغ

قلیه مرغ یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه کشورمان است که با دستورهای متنوعی در سراسر ایران پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قلیه مرغ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران یا سینه مرغ۴ تکه
گشنیز۱۵۰ گرم
شنبلیله۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
تمرهندی۱ بسته
رب انار۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، روغن و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه قلیه مرغ

مرحله اول

برای تهیه قلیه مرغ خوشمزه در ابتدای کار تمرهندی را به همراه ۲ لیوان آب جوش درون یک کاسه می ریزیم و کمی هم می زنیم تا درون آب حل شود. در ادامه سبزی‌ها را پس از شستشو به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

پس از اینکه تمرهندی به طور کامل درون آب جوش حل شد، آنرا از صافی رد می کنیم تا یکدست شود، سپس رب انار را به ترکیب تمرهندی اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا رب انار هم به طور کامل درون آب حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه مقداری روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و پیاز را چند دقیقه تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

حالا زردچوبه را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس سیرها را درون قابلمه رنده می کنیم. در ادامه سبزی خرد شده را به همراه ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سبزی را به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. در همین حین مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی تکه های مرغ می پاشیم، سپس یک تابه بزرگ روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، تکه های مرغ را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا تمام قسمت هایشان به صورت یکدست سرخ شود. در ادامه تکه های مرغ را به همراه ترکیب تمرهندی و رب انار به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله حرارت را زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند، پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم خورش به آرامی غلیظ شده و جا بیفتد. پس از گذشت ۴۰ دقیقه زعفران دم کرده را می افزاییم.

مرحله هشتم

حالا خورش را مخلوط کرده و طعم آنرا می چشیم، سپس مقداری نمک و فلفل قرمز اضافه می کنیم. پس از اینکه خورش به روغن افتاد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.