طرز تهیه مربای کدو حلوایی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی با آهک فیلم مربای کدو حلوایی با آهک طرز تهیه مربای کدو حلوایی با شیره انگور فیلم طرز تهیه مربای کدو تنبل طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون اهک طرز تهیه مربای کدو حلوایی خانم اردستانی مربای کدو حلوایی بدون آهک نی نی سایت فوت و فن مربای کدو حلوایی

مربای کدو حلوایی یکی از انواع مرباهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که می توانیم آنرا با آهک یا بدون آهک درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم مربای کدو حلوایی
کدو حلوایی بدون پوست۲ کیلوگرم
شکر۲ کیلوگرم
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آب۶ لیوان

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه مربای کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار کدو حلوایی را پوست گرفته و تخمه های آنرا به طور کامل خارج می کنیم. در ادامه کدو حلوایی را به صورت مکعبی خرد کرده یا با رنده درشت رنده می کنیم.

مرحله دوم

ما در این آموزش کدو را به صورت حبه ای خرد کردیم. در ادامه شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و کمی هم می زنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر به طور کامل ذوب شود.

مرحله سوم

پس از اینکه شکر ذوب شد، کدو حلوایی خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با حرارت بسیار کم بپزد. توجه داشته باشید که اگر حرارت را زیاد کنیم، شربت غلیظ می شود، ولی کدو حلوایی به طور کامل نمی پزد.

مرحله چهارم

درب قابلمه هم باید تا آخر پخت باز باشد، چون بستن درب قابلمه باعث بد رنگ شدن مربا می شود. پس از اینکه شربت شروع به جوشیدن کرد، کف های روی سطح آنرا با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله پنجم

جمع کردن کف ها باعث می شود در پایان مربای شفاف تر و خوشرنگ تری داشته باشیم. پس از اینکه کدو حلوایی به طور کامل پخت، باید صبر کنیم تا شربت مربا به قوام برسد. برای تست قوام شربت، یک قاشق از آن بر می داریم.

مرحله ششم

اجازه می دهیم خنک شود، سپس بین دو انگشت خود آنرا تست می کنیم. اگر کشدار باشد، یعنی شربت به قوام رسیده است. در ادامه آب لیمو ترش را اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم کمی وانیل یا پودر هل هم برای طعم بهتر مربا اضافه کنیم. حالا صبر می کنیم تا مربا در دمای آشپزخانه به طور کامل خنک شود، سپس آنرا درون یک ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.