طرز تهیه قرابیه لیمویی

طرز تهیه قرابیه لیمویی , دستور پخت قرابیه لیمویی ترکیه ای

قرابیه لیمویی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه خاورمیانه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه لیمویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم قرابیه لیمویی
آرد قنادی۲ لیوان + ۲ قاشق غذاخوری پُر
کره۱۵۰ گرم
پودر قند۱۲۵ گرم (۱ استکان)
تخم مرغ۱ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق سوپخوری
لیمو ترش۱ عدد
شکلات تخته ای۵۰ گرم
پودر پستهبه مقدار کافی

طرز تهیه قرابیه لیمویی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه لیمویی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله کره هم دمای محیط را به همراه پودر قند درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود، سپس تخم مرغ را اضافه کرده و دو دقیقه دیگر مواد را هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا پوست سبز لیمو ترش را رنده می کنیم و به همراه وانیل و بکینگ پودر به کاسه می افزاییم، سپس مواد را چند دقیقه دیگر هم می زنیم. در ادامه آرد را روی مواد داخل کاسه الک کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر شکل بگیرد.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر کاملا یکدست شد، آنرا درون قیف با ماسور دلخواه می ریزیم. در ادامه خمیر شیرینی را به صورت دلخواه درون سینی فر قیف می زنیم، سپس سینی را درون فر قرار داده تا قرابیه ها بپزند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه قرابیه ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در همین حین شکلات تخته ای را درون یک کاسه فلزی می ریزیم و روی بخار آب قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود.

مرحله ششم

پس از اینکه قرابیه ها خنک شدند، آنها را درون شکلات ذوب فرو می کنیم، سپس داخل پودر پسته می زنیم تا کاور شوند. در نهایت قرابیه ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.