طرز تهیه کتلت برنج

کتلت برنج بدون گوشت کتلت برنج و سیب زمینی طرز تهیه کتلت برنج و مرغ کتلت برنج به خانه برمیگردیم کتلت برنجی ترکی کوکو با برنج مونده کتلت عربی با برنج کتلت با برنج نی نی سایت

کتلت برنج یکی از انواع غذاهای خوشمزه فوری است که می توانیم با باقیمانده برنجی که از قبل مانده است درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت برنج در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج پخته۱٫۵ لیوان
سیب زمینی۲ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده (اختیاری)۳۰۰ گرم
تخم مرغ۱-۲ عدد
سبزی خشک معطر۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار کافی
زردچوبه، پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت برنج

مرحله اول

برای تهیه کتلت برنج خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم و به همراه ۲ لیوان آب درون یک قابلمه کوچک قرار می دهیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به طور کامل بپزند.

مرحله دوم

در صورتی که برنج پخته شده از قبل نداشته باشیم، باید سیب زمینی ها را پوست بگیریم و به همراه برنج درون آب جوش بریزیم تا به طور کامل بپزند و برنج شفته شود. پس از پخت سیب زمینی ها، آنها را پوست می گیریم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی ها را به همراه برنج پخته درون یک کاسه می ریزیم و با گوشتکوب به طور کامل له می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه اجازه می دهیم ترکیب سیب زمینی و برنج به طور کامل خنک شود.

مرحله چهارم

حالا پیاز و سیر را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، سبزی خشک و مقداری پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

مواد را با دست ۷ تا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا طعم ادویه ها جذب مواد شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه با دست نمدار به اندازه یک نارنگی کوچک از مواد بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا آنرا به صورت گرد شکل داده و با کف دست کمی فشار می دهیم تا قطر آن کم شود، سپس درون تابه قرار می دهیم. تمام مایه کتلت را به همین صورت شکل داده و درون روغن داغ سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه یک سمت کتلت ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در نهایت کتلت ها را روی دستمال کاغذی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس با نان سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.