طرز تهیه کتلت سویا

طرز تهیه کتلت سویا نی نی سایت طرز تهیه کتلت سویا با سیب زمینی طرز تهیه کتلت سویا با گوشت علت وا رفتن کتلت سویا طرز تهیه کتلت سویا بدون سیب زمینی طرز تهیه کتلت سویا رژیمی طرز تهیه کتلت سویا با جعفری کتلت سویا اماده

کتلت سویا یکی از انواع غذاهای محبوب رژیمی محسوب می شود که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت سویا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر
سویا۳ پیمانه
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۲ عدد
قارچ۴ تا ۵ عدد
تخم مرغ۲ تا ۳ عدد
فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و نمکبه مقدار کافی
زیره½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
عصاره گوشت۱ عدد
پودر سوخاری۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت سویا

مرحله اول

برای تهیه کتلت سویا به روش رژیمی در ابتدای کار سویا را به همراه آب ولرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم سویا به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد و حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان سویا را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه پوست پیاز و سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت درشت خرد می کنیم، بعد قارچ را می شوییم و خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی را به همراه پیاز و قارچ درون چرخ گوشت می ریزیم، سپس صافی را روی یک کاسه مناسب قرار می دهیم و مواد را چرخ می کنیم تا آب اضافی شان کاملا گرفته شود. در ادامه سویا، عصاره گوشت و زیره را درون چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا سویا را روی سیب زمینی و پیاز چرخ می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید در صورتی که مواد کتلت آب دار بود، آن را با دست فشار دهید تا آب اضافی اش کاملا گرفته شود.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ را به مواد کتلت اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، نمک، پودر سوخاری و زعفران دم کرده را به مواد کتلت اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه کتلت به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه مقداری از مواد کتلت بر می داریم و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت کتلت های سویا را درون تابه قرار می دهیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه کتلت های سویا را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به همراه نان تازه، خیارشور، سیب زمینی سرخ کرده و گوجه فرنگی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.