طرز تهیه کوفته انار

طرز تهیه کوفته انار طرز تهیه کوفته مازندرانی کوفته انار به خانه برمیگردیم

کوفته انار یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که معمولا در شب یلدا درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته انار در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت۴۰۰ گرم
پیاز درشت۱ عدد
آرد نخودچی۲ قاشق غذاخوری
رب انار۱ قاشق چایخوری
نعنا خشک۱ قاشق چایخوری
جعفری خشک۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی
مواد لازم سس کوفته
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
گردو خرد شده½ پیمانه
آبجوش۱ لیوان
دانه انار⅓ پیمانه
خلال پستهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته انار

مرحله اول

برای تهیه کوفته انار خوشمزه ابتدا گوشت را به تکه ها کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش به طور کامل خارج شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. حالا آرد نخودچی، رب انار، نعنا خشک، جعفری خشک، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و پودر سیر را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد کوفته را با دست به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا با هم ترکیب شده و مایه گوشت منسجم شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه گوشت بر می داریم و در دست گرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن درون تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود. حالا قلقلی های گوشت را درون تابه اضافه می کنیم و به طور کامل سرخ می کنیم، سپس کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه را با دستمال حوله ای تمیز می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوست گردو را جدا می کنیم، سپس با چاقو مغز گردو را خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را درون تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود، سپس مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که رب کاملا سرخ شد، گردوی خرد شده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا خامی گردو گرفته شود. حالا رب انار را اضافه می کنیم و مجددا کمی تفت می دهیم، سپس به آن آب جوش را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم خورشت به مدت ۱۰ دقیقه جوش بزند. در ادامه کوفته ها را به خورشت اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه دیگر خورشت روی حرارت بماند. در ادامه انار را می شوییم و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دهم

حالا با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های انار خارج شود، سپس دانه های انار را درون خورشت می ریزیم و پس از گذشت ۲ دقیقه خورشت را از روی حرارت بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان همراه با خلال پسته سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 30 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.