طرز تهیه سوپ ذرت

طرز تهیه سوپ ذرت و هویج طرز تهیه سوپ ذرت و مرغ سوپ ذرت و جو سوپ ذرت ترکیه سوپ ذرت مکزیکی طرز تهیه سوپ ذرت و قارچ سوپ ذرت و سیب زمینی طرز تهیه سوپ ذرت با شیر

سوپ ذرت یکی از انواع پیش غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ ذرت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ذرت۳ لیوان
پیاز بزرگ۱ عدد
سیب زمینی بزرگ۱ عدد
هویج بزرگ۲ عدد
آب مرغ۱ لیتر
آب۳ لیوان
قارچ۳۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوپ ذرت

مرحله اول

برای تهیه سوپ ذرت خوشمزه ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت مکعبی متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا هویج را می شوییم و با کمک پوست کن، پوست آن را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. حالا قارچ را می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس پیاز نگینی شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه سیب زمینی و هویج خرد شده را درون قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا ۲ لیوان از ذرت را درون قابلمه می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس آب مرغ غلیظ را به همراه آب درون قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم سبزیجات درون قابلمه کاملا پخته شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که سبزیجات درون قابلمه کاملا پخته و نرم شدند، با گوشتکوب برقی آنها را میکس می کنیم تا حالت پوره پیدا کنند. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا زمانی که شیر کمی گرم شد، از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم، سپس قارچ را به همراه آب لیمو ترش تازه درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب اضافی قارچ تبخیر شود.

مرحله هفتم

در این مرحله قارچ را به همراه باقی مانده ذرت درون قابلمه حاوی سوپ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. حالا شیر ولرم را کم کم به سوپ اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا شیر درون سوپ مخلوط شود.

مرحله هشتم

در نهایت نمک و فلفل سیاه را به سوپ اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم سوپ کاملا جا بیوفتد. در آخر سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با خامه رقیق شده تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 دی 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.