طرز تهیه کوفته قلقلی

طرز تهیه کوفته قلقلی ساده طرز تهیه کوفته قلقلی با برنج و لپه طرز تهیه کوفته قلقلی با برنج طرز تهیه کوفته قلقلی برای کودک طرز تهیه کوفته قلقلی با لپه طرز تهیه کوفته قلقلی با گردو فیلم طرز تهیه کوفته قلقلی طرز تهیه کوفته قلقلی با مرغ

کوفته قلقلی از غذاهای سنتی و خوشمزه خاورمیانه است که با سس ها متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته قلقلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفند یا گوساله۴۰۰ گرم
آرد نخودچی½ پیمانه
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
آب۵ پیمانه
پیازمتوسط۲ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
نمک‌ و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کوفته قلقلی

مرحله اول

برای تهیه کوفته قلقلی خوشمزه ابتدای کار گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست یک پیاز را جدا می کنیم و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم، سپس آرد نخودچی، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و ۱ قاشق غذاخوری نعنا را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله مقدار کمی آب به مواد اضافه می کنیم، سپس به ورز دادن ادامه می دهیم تا مواد به دست نچسبد و درون کاسه جمع شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون یا کیسه فریزر می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مواد کوفته به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و مابقی نعنا را درون تابه می ریزیم، سپس کمی تفت می دهیم و مابقی آب را اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم سس جوش بیاید.

مرحله ششم

حالا در همین حین مواد کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری از مواد را بر می داریم و در دست مانند گردو گرد می کنیم، به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه زمانی که سس کوفته جوش آمد کوفته ها را درون تابه قرار می دهیم.

مرحله هفتم

۵ دقیقه ابتدای پخت درب تابه را نمی بندیم و پس از این مدت درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه کوفته جوش بزند تا جا بیوفتد. در آخر پس از گذشت این زمان کوفته قلقلی را درون ظرف مورد نظرمان سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 10 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.