طرز تهیه کوفته نخودچی

طرز تهیه کوفته نخودچی تهرانی طرز تهیه کوفته نخودچی رزا منتظمی طرز تهیه کوفته نخودچی ملایری طرز تهیه کوفته نخودچی برای دو نفر طرز تهیه کوفته نخودچی کرمانشاهی طرز تهیه کوفته نخودچی با سیب زمینی طرز تهیه کوفته نخودچی با برنج طرز تهیه کوفته نخودچی یزدی

کوفته نخودچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی ها و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته نخودچی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت گوساله۲۵۰ گرم
پیاز متوسط۲ عدد
آرد نخودچی۱ پیمانه
آب۲ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
سبزی معطر خشک یا تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته نخودچی

مرحله اول

برای تهیه کوفته نخودچی خوشمزه و ساده ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست یک پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه آرد نخودچی را به همراه سبزی معطر (نعنا، مرزه و ترخون) اضافه می کنیم، سپس زعفران دم کرده را به مواد کوفته اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد کوفته اضافه می کنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا از مواد کوفته مقداری بر می داریم، سپس در دست به اندازه گردوی درشت گرد می کنیم و درون تابه می گذاریم و کاملا سرخ می کنیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد کوفته تمام شود، سپس تمام کوفته های را درون تابه سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست مابقی پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه مناسب مقداری روغن مایع می ریزیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم و بلافاصله پیاز را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را درون قابلمه می ریزیم و به تفت دادن رب گوجه فرنگی ادامه می دهیم تا به طور کامل سرخ شود و رنگ باز کند، سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مجددا تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها بین برود. در ادامه آب را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم ریز جوش بزند، سپس کوفته های سرخ شده را درون سس قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه بپزند.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و کوفته نخودچی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه پلو زعفرانی، ترشی دلخواه و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 دی 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.