طرز تهیه آش گوجه فرنگی

طرز تهیه آش گوجه تهرانی طرز تهیه آش گوجه فرنگی اردبیل طرز تهیه آش گوجه تبریزی طرز تهیه آش گوجه فرنگی با لپه طرز تهیه آش گوجه با رشته طرز تهیه آش گوجه مازندرانی آش گوجه خیلی خوشمزه طرز تهیه آش گوجه فرنگی خانم گلاور

آش گوجه فرنگی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گوجه فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز متوسط۲ عدد
لوبیا چشم بلبلی۱ پیمانه
برنج½ پیمانه
بلغور شکسته½ پیمانه
گوجه فرنگی۱ و نیم کیلو گرم
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
تره۲۰۰ گرم
جعفری۲۰۰ گرم
نعنا خشک۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
آب قلم۲ پیمانه
نمک۱ قاشق غذاخوری
آبغوره۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آش گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه آش گوجه فرنگی خوشمزه ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را تمیز می شوییم تا گرد و غبارش شسته شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و تا اندازه ای که روی لوبیا چشم بلبلی را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم لوبیا چشم بلبلی به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد، سپس طی این ۱۲ ساعت ۲ مرتبه آب آن را عوض می کنیم. در ادامه پس از گذشت این زمان پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم قابلمه گرم شود، سپس پیاز را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا آب پیاز تبخیر شود.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم، سپس پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی زردچوبه از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری آب درون قابلمه می ریزیم، سپس لوبیا چشم بلبلی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه لوبیا چشم بلبلی را درون قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱ ساعت بپزد.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت ۱ ساعت برنج را می شوییم، سپس درون قابلمه حاوی لوبیا چشم بلبلی اضافه می کنیم. در ادامه بلغور را می شوییم، سپس درون قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس گاهی آش را هم می زنیم تا بلغور ته نگیرد.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را می شوییم، سپس با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم تا گوجه فرنگی پوره شود. در ادامه پوره گوجه فرنگی را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم آش به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت جوش بزند.

مرحله هشتم

حالا جعفری و تره را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سبزی تره و جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت ۲۰ دقیقه سبزی خرد شده را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم آش به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی حرارت بماند تا جا بیوفتد. توجه داشته باشید آش را گاهی هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله دهم

حالا نعنا خشک را به آش اضافه می کنیم و در صورتی که آش بیش از حد غلظت پیدا کرد مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل قرمز به آش اضافه می کنیم و پس از گذشت ۳۰ دقیقه آب قلم را به آن اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در ۵ دقیقه آخر پخت آبغوره را به آش اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا آبغوره درون آش پخش شود. در ادامه حرارت را خاموش می کنیم، سپس آش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با نعنا داغ و پیاز داغ تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 29 دی 1400
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.