طرز تهیه شیرینی ساوارین

طرز تهیه شیرینی ساوارین نوتلا مربایی به روش فرانسوی

شیرینی ساوارین از شیرین های کوچک بین المللی است که در وسط آن از مغزیجات یا انواع سس های شکلاتی و مارمالاد استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ساوارین در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۱۵۰ گرم
کره یا مارگارین۱۲۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
زست پرتقال۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۳۰ گرم
شیر خشک قنادی۳۰ گرم
کنجدبه مقدار کافی
مارمالادبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی ساوارین

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ساوارین خانگی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا پرتقال را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط کره کرم رنگ شد، زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کیم، سپس زرده تخم مرغ را به مخلوط کرده اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا زست پرتقال را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. در ادامه نشاسته ذرت را به همراه شیر خشک و آرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه مقداری از خمیر شیرینی را بر می داریم، سپس درون کنجد می غلطانیم تا کنجد به خمیر بچسبد.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را درون قالب قرار می دهیم، سپس فشار می دهیم تا خمیر درون قالب فیکس شود. در ادامه شیرینی ها را درون سینی فر چیده و در فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا بپزند.

مرحله هشتم

حالا پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و با مارمالاد تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.