طرز تهیه نان کره ای

نان کره ای ترکیه نان کره ای لایه ای طرز تهیه نان کره ای قزوین نان کره ای طلایی نون کره ای طرز تهیه نان نرم و لطیف

نان کره ای یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده بین المللی است که معمولا برای عصرانه یا صبحانه پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کره ای در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان کره ای
شیر ولرم۱ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
سفیده تخم مرغ۲ عدد
آرد۳ و نیم تا ۴ لیوان
زرده تخم مرغ۲ عدد
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه نان کره ای

مرحله اول

برای تهیه نان کره ای خوشمزه ابتدای کار خمیر مایه را به همراه ۱ قاشق غذاخوری شکر و آب ولرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه عمل بیاید.

مرحله دوم

حالا سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس به همراه باقی مانده شکر و نمک درون یک کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط سفیده تخم مرغ را با همزن دستی هم می زنیم تا بافت سفیده تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه مخلوط سفیده تخم مرغ را به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه ۳ لیوان از آرد را به مخلوط سفیده تخم مرغ و خمیر مایه اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس مابقی آرد را کنترل شده اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله پنجم

حالا زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا یکدست شود، سپس درون کاسه را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی کاسه را با کیسه فریزر و پارچه تمیز می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم در دمای محیط به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر را به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم و روی کاغذ روغنی قرار می دهیم. در ادامه خمیر را با وردنه به قطر ۱ سانتی متر باز می دهیم، سپس روی خمیر ها را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله هشتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان روی خمیر ها را به دلخواه طرح می کنیم، سپس  زرده تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم و برس را به زرده تخم مرغ آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم و مقداری کنجد روی آن ها می پاشیم.

مرحله نهم

حالا فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر ها را به همراه کاغذ روغنی به سینی فر منتقل می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله اجازه می دهیم نان کره ای به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان نان را از فر خارج می کنیم و بلافاصله مقداری کره یا روغن روی آن می مالیم تا براق و نرم تر شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 18 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.