طرز تهیه حلوای کاسه

طرز تهیه حلوای کاسه طرز تهیه حلوای شیرازی طرز تهیه حلوای کاسه با آرد برنج طرز تهیه حلوای برنجی شیرازی طرز تهیه حلوای شیرازی با نشاسته دانلود حلوای کاسه شیرازی

حلوای کاسه یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه شهر شیراز است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای کاسه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای کاسه
آرد برنج۲ لیوان
آرد سفید۱ لیوان
آب۱ پیمانه
گلاب۱ پیمانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
شکر۱ و ¼ پیمانه
روغن مایع¾ پیمانه

طرز تهیه حلوای کاسه

مرحله اول

برای تهیه حلوای کاسه خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود.

مرحله دوم

حالا گلاب را به همراه زعفران دم کرده به مخلوط شربت اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و حرارت را خاموش می کنیم. توجه داشته باشید شربت حلوا به هیچ عنوان نباید جوش بیاید. در ادامه آرد برنج و آرد سفید را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد کاملا گرفته شود و رنگ آرد تغییر نکند.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به آرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه تابه را از روی حرارت بر می داریم و شربت را یک باره درون تابه می ریزیم، سپس هم می زنیم و مجددا تابه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله دو طرف تابه را می گیریم، سپس تابه را به صورت گهواره تکان می دهیم تا حلوا درون تابه جمع شود. در ادامه درب تابه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم حلوا به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این زمان حلوا را به صورت داغ درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با پودر پسته و پودر گل محمدی تزئین می کنیم. در آخر حلوا کاسه را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.